مقالات بازی و آموزش

بهترین بازی های رومیزی خانوادگی +10 بازی رومیزی جذاب و هیجانی

بازی های رومیزی مناسب دوران قرنطینه

در این مقاله قصد داریم به شما ده بازی جذاب برای دوران قرنطینه و بهترین بازی های رومیزی خانوادگی را معرفی کنیم زیرا همانطوری که می دانید شیوع بیماری COVID-19 coronavirus به شدت بر نحوه ی زندگی ما تاثیر گذاشته است. ما هنوز هیچ تصوری نداریم که این ماجرا تا چه مدت زمانی ادامه پیدا می کند و یا جهان پس از این وقایع به چه شکلی در می آید. با این حال حفظ روحیه، سلامت و آرامش روانی مهمترین چیز است.

نکته ی مهمی که شاید در ابتدا خیلی ناراحت کننده به نظر بیاید این است که باید در خانه بمانیم و فقط در مواقع ضروری خانه را ترک کنیم. این شاید سخت به نظر برسد اما اگر از این قانون ساده پیروی کنیم، مقابله با این همه گیری بسیار ساده تر می شود.

برای خیلی ها این در خانه ماندن می تواند فواید زیادی هم داشته باشد. اینکه مهارت جدیدی بیاموزند، کتاب های خاک خورده در کتابخانه شان را بخوانند یا زمان بیشتری برای تعامل و برقراری ارتباط نزدیک با اعضای خانواده شان اختصاص دهند اما چیزی که واقعا باید به آن توجه کرد این است که نباید این دوران را به طور کامل در تنهایی سپری کنید یا تمام وقت خود را به ابزار های دیجیتال یا رسانه های اجتماعی اختصاص دهید. بنابراین حتما زمانی را برای گذراندن وقت با خانواده و نزدیکان خود اختصاص دهید زمانی که بتوانید به شیوه ی متفاوتی تفریح کنید.

بازی های رومیزی هیجانی می تواند تفریحی باشد که در این روزهای دشوار به دنبال آن هستید. این دسته بازی ها هم مانند بسیاری از سرگرمی های دیگر تکامل یافته اند و در شکل ها ، اندازه ها و تعداد نفرات مختلفی طراحی شده اند و ما اینجا هستیم تا به شما در انتخاب بازی های جذاب برای دوران قرنطینه کمک کنیم. با معرفی بازی های رومیزی جذاب و هیجانی همراه ما باشید.

برگزیده بهترین بازی های خانوادگی

بازی برای دوران قرنطینه

بازی هایی که در ادامه به شما معرفی می کنیم به دو بخش تقسیم می شوند.

  • بخش اول : بازی های رومیزی برای سرگرم کردن کودکان
  • بخش دوم : بازی های رومیزی دورهمی برای سرگرمی بزرگسالان

بهترین بازی های رومیزی با حضور بچه ها

بازی گلوبز Gloobz

بردگیم های مناسب دوران قرنطینه

برای سرگرم کردن کودکان در دوران قرنطینه بازی کردن بردگیم های فان و هیجان انگیز یکی از بهترین انتخاب هاست. بازی فکری گلوبز یک بازی سرعت عملی پر هیجان و خنده دار است که با بچه های 6 سال به بالا می توانید بازی کنید. در این بازی باید سعی کنید با نهایت سرعت عروسک گلوبز و سطل رنگی که به عنوان هدف مشخص شده را بقاپید.

این بازی ترکیبی از تحلیل تصاویر روی کارت ها و حرکت برای  قاپیدن سوژه است و همین حرکتی بودنش نشاط بازی را افزایش می دهد. اگر فکر می کنید گلوبز بازی ساده ای است اشتباه می کنید با ما اعتماد کنید تا ببینید با چند عروسک کوچک گلوبز و چند سطل رنگ چه خاطرات هیجان انگیزی را می توان ساخت. جهت خرید بازی رومیزی بچه گانه کلیک کنید.

مونوپولی جونیور

بازی و سرگرمی در دوران قرنطینه

مونوپولی هم می تواند بازی خیلی خوبی برای سرگرم کردن کودکان در دوران قرنطینه باشد. مونوپولی یک بازی نوستالژیک برای پدر مادرهاست و اکنون که زمان خوبی برای بودن در کنار خانواده داریم می توانیم این بازی جذاب را به یکی از سرگرمی های خاطره انگیز در دوران قرنطینه تبدیل کنیم.

بازی مونوپولی جونیور (Monopoly Junior) از کمپانی هاسبرو (Hasbro) یک بازی جالب و هیجان انگیز برای آموزش روش های سرمایه گذاری به کودکان و نوجوانان است. این بازی برای کودکان بالای 5 سال طراحی شده و دو تا چهار نفر می توانند با آن بازی کنند.

کاپوچین

بازی های دوران قرنطینه

اگر به دنبال یک بازی با قوانین خیلی ساده هستید که با آن بتوانید در کنار بچه ها ساعت های شاد و هیجان انگیزی را سپری کنید بازی کاپوچین انتخاب خیلی خوبی است. این بازی جذاب در دوران قرنطینه می تواند گذر زمان را سریع و شیرین کند و یکی از تفریحات خانوادگی خوب در کنار بچه ها باشد حتی می تواند کودکان را برای ساعاتی به تنهایی مشغول و سرگرم نماید.

در کنار هم با نهایت سرعت لیوان های رنگی را مثل کارت های الگو بچینید و زنگ را به صدا درآورید. برای بازی در کنار بچه ها می توانید از دسته کارت های ساده شروع کنید. بچه های 5 سال به بالا می توانند همبازی خوبی در کاپوچین باشند.

گاراج

بازی جذاب در دوران قرنطینه

یکی از بازی های جذاب برای دوران قرنطینه می تواند بردگیم گاراج باشد. این بازی هم برای همبازی شدن با بچه ها قوانین ساده ای دارد و کافیست که بچه ها مفهوم اعداد و شمردن را بلد باشند تا بتوانند پا به پای شما با پول هایشان ماشین بخرند و بعد سعی کنند به بالاترین قیمت ماشین هایشان را بفروشند.

بردگیم گاراج گیم پلی روانی دارد و بازی سه چهارنفره اش هم خیلی سرگرم کننده و لذت بخش است. این بازی را شرکت بابرکا تولید کرده که بازی های خانوادگی خوبی در مجموعه اش دارد. پیشنهاد می شود درباره اوریگامی چیست بخوانید.

اجی مجی بوم

اجی مجی بوم برای سرگرمی در دوران قرنطینه

اسمش کافیست تا بچه ها را به سمت خودش بکشاند. بازی اجی مجی بوم برای روزهایی که دنبال یک بازی بدون هیچ حساب و کتاب خاصی هستید عالیست. فقط بر مبنای هرچیزی که حس می کنید بقیه انجام نمیدن باید عمل کنید. تقریبا مثل سنگ کاغذ قیچی دهه شصتی هاست. برای سرگرمی در دوران قرنطینه با اجی مجی بوم کافیست چندتا همبازی داشته باشید تا با استفاده از ساز و کار قاپیدن جواهرات بیشترین سنگ های قیمتی را تصاحب کنید و ثروتمندترین شعبده باز جمع باشید.

این بازی با چندتا چوب جادو و اشاره کردن به میزهایی که جواهرات روی آن ها قرار گرفته سر و کار دارد و از عهده ی بچه های بالای شش سال هم برمی آید.

بهترین بازی های رومیزی خانوادگی

اسم فامیل بازی

بازی های بزرگسالان برای دوره قرنطینه

هرچند که اسم فامیل بازی خیلی قدیمی به نظر می رسد ولی این مجموعه با تغییراتی که در قوانینش صورت گرفته و روش های خلاقانه اش حسابی می تواند باعث سرگرمی در روزهای قرنطینه باشد.  یک تجربه ی قدیمی البته با طعمی جدید !

این بازی علاوه بر اینکه به همان روش کلاسیک بازی می شود، 33 کارت خاص دارد که دستور های ویژه ای دارند در صورتی که موفق به انجام آن ها شوید امتیاز خاصی می گیرید. 58 کارت عناوین موجود است که پشت و رو هستند و هر طرف عنوان خاصی ذکر شده است در مجموع حدود 200 عنوان مختلف و متنوع که باید با آن ها کلمات جدید گفت. این امر به افزایش دایره ی واژگان و اطلاعات بازیکنان کمک بسیار می کند. جهت مشاهده و خرید بازی رومیزی و خانوادگی کلیک کنید.

استوژیت یا Dixit

بازی های فکری برای دوران قرنطینه

بازی فکری استوژیت از آن دسته بازی های جذابیست که خوراک بازیکن های اهل داستان و افسانه و تمثیل های جورواجور است. این بازی یکی از بهترین بازی های فکری برای دوران قرنطینه است که باعث می شود برای پیدا کردن استعاره ای ترین جملات به سراغ کتاب های خاک خورده در کتابخانه تان بروید و از داخل آن ها مثل ها و ابیات جالبی کشف کنید.
این بازی با کارت های خاص و تصاویر حیرت انگیزی که دارد حسابی می تواند ذهنتان را درگیر کند و ساعت های زیادی جمع های خانوادگی را پر از هیجان و شادی و خنده کند.

شب مافیا

بازی های خانوادگی برای دوران قرنطینه

نمی شود که از بردگیم های دوران قرنطینه صحبت کنیم اما حرفی از بازی شب مافیا نزنیم. هرچند که این بازی بیشتر به درد خانواده های پر جمعیت می خورد اما آنقدر سرگرم کننده است که می تواند یک تنه بار چسبندگی عقربه ی دقیقه شمار سر جای خودش را به دوش بکشد و باعث شود متوجه گذر زمان نشوید.

اگر تعدادتان حداقل پنج نفر است! می توانید روی این بازی حساب کنید. هر چه همبازی های بیشتری داشته باشید هم چه بهتر. برای شب مافیا به دو گروه شهروند و مافیا تقسیم می شوید و باید تمام تلاشتان را بکنید تا مافیا را شناسایی کنید.

جیپور یا جایپور (Jaipur)

/ بازی برای دوران قرنطینه

از بازی های تیمی و گروهی که بگذریم در این دوران خیلی هایمان فقط یک همبازی در قرنطینه داریم. بنابراین باید به فکر یک بازی دو نفره برای دوران قرنطینه باشیم و چی بهتر از جیپور. بازی جیپور یک بردگیم عالی با گیم پلی بسیار جذاب برای دو نفر است که در آن بازیکنان باید یک تجارت پرسود را مدیریت کنند و در انتها ثروتمندترین بازرگان باشند. این بازی یکی از بهترین بازی های رومیزی دو نفره است و می تواند سرگرمی خوبی برای دوران قرنطینه باشد. درباره بهترین اسباب بازی خلاقانه بخوانید.

بازی کودتا یا Coup

بازی رومیزی جذاب برای دوران قرنطینه

از وقتی ارتباط با دنیای بیرون تقریبا به حالت مجازی در آمده حسابی جای بازی های بلف زنی خالیست. پس با یک بازی جذاب پر از بلوف زنی و حدس و گمان و ریسک می توانید لحظات دورهمی هایتان را در دوران قرنطینه با صفا و هیجان انگیز کنید.

بازی کودتا از آن دسته بازی هاییست که کافیست امتحانش کنید تا طرفدار پرو پاقرصش بشید. این بازی را می توانید با 2 تا 6 بازیکن بازی کنید اما حالت ایده آلش سه تا 5 نفره است. بگردید توی خانواده تان و یک همبازی برای دوران قرنطنه تان پیدا کنید ان وقت حسابی به هم رودست بزنید تا اخر بازی تمام حریف هایتان را از دور خارج کنید و برنده ی بازی شوید.

جمع بندی

در این روزهایی که به دلیل شایع شدن یک ویروس عجیب، شبیه هیچ دوران دیگری از زندگیمان نیست بهترین کار حفظ روحیه و رعایت نکات بهداشتی است. برای حفظ روحیه هیچ چیز مثل وقت گذرانی کنار اعضای خانواده نمی تواند خاطرات شیرینی برای کودکان بسازد و ذهن بزرگترها را نیز فعال و پویا نگه دارد. در این مقاله 10 بازی رومیزی جذاب برای دوران قرنطینه را به شما معرفی کردیم و سعی کردیم شما را با بهترین بازی های رومیزی آشنا کنیم، که بتوانید در کنار کودکان یا برای سرگرمی خودتان بازی کنید. اگر این مطلب برایتان مفید بود آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید و اگر شما بازی رومیزی جدید میشناسید آن را با ما به اشتراک بگذارید. پیشنهاد می شود درباره بازی با کودک یک ساله بخوانید.

برخی از سوالات رایج:

بهترین بازی های رومیزی خانوادگی کدام اند؟

اسم فامیل بازی، بازی استوژیت یا Dixit، شب مافیا، بازی جیپور، بازی کودتا و …

بهترین بازی های رومیزی دو نفره کدام است؟

بازی جیپور یک بردگیم عالی با گیم پلی بسیار جذاب برای دو نفر است که در آن بازیکنان باید یک تجارت پرسود را مدیریت کنند و در انتها ثروتمندترین بازرگان باشند. این بازی یکی از بهترین بازی های رومیزی دو نفره است

1 دیدگاه در “بهترین بازی های رومیزی خانوادگی +10 بازی رومیزی جذاب و هیجانی

  1. گوهری گفت:

    بازی گاراج و کاپوچین رو از سایت شما تهیه کردم واقعا جذاب و سرگرم کننده بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *