مقالات بازی و آموزش

ایده هایی برای سرگرمی در ماشین +10 بازی های داخل ماشین

راه های سرگرم کردن بچه ها در خودرو

فرقی نمی کند که در سفر هستید یا هر روز ساعتی از وقت خود را همراه با بچه ها در ترافیک های درون شهری سپری می کنید در هرحال یکی از دغدغه های والدین در این مواقع سرگرمی در ماشین است. زنگ خطر وقتی به صدا در می آید که جمله ی "پس کی می رسیم؟" به گوشتان می رسد آن وقت است که داشتن ایده هایی برای سرگرم کردن کودکان می تواند به موقع به کارتان بیاید پس تا انتهای این نوشتار همراه ما باشید تا با راه های خوبی برای بازی با کودکان در خودرو آشنا شوید. راه هایی که می توانید با استفاده از آن ها زمان ماندن در ماشین و طی کردن مسیر را برای کودکان لذت بخش و خاطره انگیز کنید. در ادامه با معرفی بازی های داخل ماشین همراه ما باشید.

ایده هایی برای سرگرمی در ماشین

بازی های کلامی

سرگرم کردن بچه ها در اتومبیل

در این دسته بازی ها قدرت کلام شماست که می تواند گذر زمان را سرعت ببخشد و مسیر سفر را کوتاه کند. یکی از راه های سرگرم شدن می تواند از تعریف کردن خاطرات کودکی تان و انواع لطیفه های خنده دار گرفته تا بازی های مثل مشاعره یا اینکه اسم یک حیوان، نام دختر و پسر یا هر اسم دیگری را انتخاب کنید و ازکودکان بخواهید با آخرین حرف آن کلمه یک کلمه ی جدید بسازند. همه ی این بازی ها می توانند از سرگرمی های کودکان در ماشین باشند.

بازی های نمایشی

اگر به جز راننده بزرگسال دیگری در خودرو حضور دارد بازی کردن با عروسک انگشتی می تواند یکی از بهترین بازی ها برای سرگرم کردن کودکان در ترافیک یا در سفر باشد. از عروسک های نمایشی می توانید به عنوان همسفران دوست داشتنی کودکان استفاده کنید. همسفرانی که همه چیز برایشان تازگی دارد و به همین سبب می توانند شنونده ی توصیفات کودک از محیط بیرون از خودرو باشند. به این عروسک های نمایشی جان دهید تا ببینید که چقدر می توانند زمانی که کودک در خودرو است را لذت بخش و دوست داشتنی کنند.

بازی با اسباب بازی

بازی با کودکان در مسیر سفر

اسباب بازی های کوچک قابل حملی در فروشگاه های اسباب بازی وجود دارند که می تواند وقت سفر در خودرو باعث سرگرمی و تفریح کودکان شود.

  • یکی از این بازی های معروف برای سرگرم کردن بچه ها بازی روبیک است. این مکعب کوچک شش رنگ از معروف ترین بازی های قابل حمل دنیاست. روبیک ها انواع مختلف دارند و می توانند سرگرمی خوبی برای ایجاد آرامش و افزایش تمرکز کودکان باشند.
  • برای بچه های کوچکتر هم بازی کردن با شکل ها یا حروف آهنربایی بسیار جذاب و سرگرم کننده است. ساختن شکل های مختلف با استفاده از قطعات آهنربایی یا نوشتن کلمات باعث می شود کودکان گذر زمان را احساس نکنند. یکی از بهترین بازی ها در این زمینه تخته آموزشی آهنربایی است که پیشنهاد می کنیم حتما طرح های جذاب آن را ببینید.
  • یکی دیگر از بازی هایی که برای بچه ها بسیار جذاب و سرگرم کننده است کتاب مجیک واتر یا کتاب های نقاشی جادویی هستند. کافیست داخل ماژیک مخصوص آن فقط آب بریزید. زمانی که بچه ها ماژیک را روی صفحات می کشند طرح های جذاب آن پدیدار می شود.
  • بازی کردن با صفحه های ماز که با حرکت دادن آن ها باید گوی های رنگی را از لا به لای هزارتوها عبور دهید تا در جای خودشان قرار گیرند هم یک سرگرمی عالی برای گذراندن وقت در اتومبیل است. بهترین گزینه در این زمینه ماز آهنربایی هستند.

بازی های تخیلی در اتومبیل

سرگرمی های کودکان در ماشین

برای شروع یک بازی تخیلی در خودرو به ابزار خاصی احتیاج ندارید. کافیست از بچه ها بخواهید که از پنجره ی ماشین به بیرون نگاه کنند و درمورد یک شخص یا یک مغازه یا هر چیز دیگری که می بینند شروع به داستان پردازی کنند. می توانید خودتان پیشقدم شوید حدسیات خنده دار بزنید و یک داستان بامزه تعریف کنید. این بازی کودکان را تشویق می کند که در بیرون از ماشین به دنبال سوژه ای برای داستان گویی بگردند و از مسیر سفر یا زمانی که در خودرو هستند لذت ببرند. جهت مشاهده و خرید لگو کلیک کنید.

بازی های معمایی

بازی با بچه ها در ترافیک

معما ها از دیگر سرگرمی های کودکان در ماشین محسوب می شوند. از قبل خودتان را در این مورد بروز نگه دارید. با کمی جستجو می توانید معماهای ساده ای مناسب سن کودکتان پیدا کنید برای وقت هایی که در راه سفر هستید یا مثلا در انتظار سبز شدن چراغ راهنمایی نشسته اید. این معماها هم باعث تقویت فکر و ذهن کودک می شود و هم تعامل لذت بخشی فراهم می آورد.

معماهای ساده ای مثل

  • اون چیه که زنده نیست اما پنج تا انگشت داره؟
  • اون چیه که قبل از استفاده باید شکسته بشه؟
  • اون چیه که هرچی ازش برداری بزرگتر میشه؟

این دسته معماها سرگرمی بسیار خوبی برای بازی با کودکان در خودرو هستند.

در بخش اسباب بازی آموزشی وبسایت بانک بازی می توانید دیگر بازی های خوبی که می تواند در خودرو کودک شما را سرگرم کند ببینید. پیشنهاد می کنیم حتما گشتی در این بخش وبسایت بزنید.

بازی ریاضی

بازی کردن کودک در ماشین

یک شی را از راه دور انتخاب کنید و بگذارید همه حدس بزنند که تا چه حد فاصله دارد. می توانید از فاصله سنج تلفن همراه برای اندازه گیری مسافت تان استفاده کنید. بازیکنی که حدس او نزدیکترین عدد است برنده می شود و می تواند شیء بعدی را انتخاب کند.

بازی هوپ هم از آن دست بازی هاییست که اگر خودرو چند نفر سرنشین داشته باشد لذت زیادی به همراه دارد. هوپ از بازی ریاضی های تمرکزی است و به این صورت انجام می شود که بازیکنی شروع به شمردن می کند و مثلا به جای عدد سه می گوید هوپ نفر بعدی باید ادامه دهد و از عدد بعدی بشمارد.
یک / دو / هوپ / چهار/ پنج / هوپ /هفت / هشت/ هوپ/  ده/ یازده/ هوپ / سیزده …

بگرد و پیدا کن

سرگرم کردن بچه ها در خودرو

این بازی از آن بازی هایی است که باید از قبل برای اجرایش برنامه ریزی کرده باشید. برای بازی بگرد و پیدا کن یک بطری پر از دانه های برنج تهیه کنید و مقداری خورده ریزه در آن  پنهان کنید. سپس لیست خرده ریزه ها را در دست بگیرید تا کودکان با چرخاندن بطری و مشاهده ی آن ها اسمشان را اعلام کنند و شما تیک بزنید. این بازی هم برای زمان هایی که با کودک خود در خودرو هستید بسیار سرگرم کننده است و در نهایت هم پاداش آن می تواند لذت فراوانی نصیب کودکتان کند. پیشنهاد می شود از انواع عروسک جعبه ای و موزیکال بانک بازی دیدن فرمایید.

داستان گویی

سرگرمی های کودکان در ماشین

برای بازی کردن با کودک در ماشین از معجزه ی قصه گویی غافل نشوید. می توانید از روش های خلاقانه ای برای داستان گفتن در ماشین استفاده کنید. مثلا می توانید داستان را با عروسک های انگشتی به صورت نمایشی اجرا کنید یا می توانید نیمی از داستان را تعریف کنید و کودک را تشویق کنید داستان را ادامه دهد و هر طور دوست دارد آن را تمام کند. البته این قبیل بازی ها برای سرنشینان اتومبیل مناسب است و باید به گونه ای اجرا شود که باعث حواس پرتی راننده خودرو نشود.

داستان های پایان باز می توانند دقایقی کودک را به فکر فرو ببرند. همینطور داستان هایی که چند پایان مختلف دارند و پایان داستان به تصمیم گیری های شخصیت های داستان بستگی دارد. از روش های مختلفی برای داستان گویی استفاده کنید تا این فعالیت به یکی از سرگرمی های کودکان در خودرو تبدیل شود.

آواز خوندن

سرگرم کردن کودکان در خودرو

یک بازی جالب دیگر این است که آواز مورد علاقه ی همه ی اعضای خانواده را بلند بلند بخوانید. آواز خواندن دسته جمعی نه تنها خواب را از سر راننده می پراند بلکه یک قاب زیبای خاطره انگیز در ذهن بچه ها می سازد. قابی که در آن یک دنیا هیجان و شادی نهفته است.

بازی های لامسه

آخرین بازی که در این نوشتار به شما معرفی می کنیم بازی با حس لامسه است. یک کیسه کوچک پارچه ای که در آن چند شی مختلف با ابعاد و بافت های متنوعی وجود دارد تهیه کنید و در خودرو قرار دهید. در این بازی کودک باید دست در کیسه کند و با لمس و حس کردن اشیا آن ها را حدس بزند.  این بازی باعث می شود حواس کودک تقویت شود و توجه به جزییات را در کودک پرورش می دهد. پیشنهاد می شود از انواع بازی ساختنی بانک بازی دیدن فرمایید.

جمع بندی

برای سپری کردن زمان هایی که همراه با کودکان در اتومبیل عازم سفر هستیم یا مجبوریم زمان هایی را در ترافیک سپری کنیم لازم است که ایده هایی برای سرگرمی در ماشین داشته باشیم و بازی های داخل ماشین بشناسیم. شاید در نگاه اول به نظر برسد که بازی کردن با کودکان کار سخت و انرژی بری است اما خیلی مهم است که بدانید به محض اینکه کودک بیاموزد چگونه می تواند در طول سفر در ماشین خودش را سرگرم کند نیاز به حضور شما کمرنگ تر می شود و زمان مستقل بازی کردن کودک افزایش می یابد.

با دانستن راه های خوبی برای بازی کردن با کودکان در خودرو که در این مقاله پیشنهاد داده شده می توانید لحظات لذت بخشی برای تمام همسفران ایجاد کنید. اگر شما هم سرگرمی دیگری برای گذراندن وقت کودکان در خودرو وقت سفر می شناسید حتما در بخش کامنت ها بنویسید تا دوستان دیگر بتوانند از تجربیات شما استفاده کنند.

5 دیدگاه در “ایده هایی برای سرگرمی در ماشین +10 بازی های داخل ماشین

  1. هاجر گفت:

    سلام…مرسی از مطلب خوبتون…
    مام چند تا بازی انجام میدیم گاهی…مثلا بازی کلمات که با حرف اخر یه کلمه یه کلمه جدید بگیم..مثلا راجع ب وسایل یخچال کلمه بعدی لیوان
    بازی بیست سوالی
    اگر کنارش،نشسته باشم گل یا پوچ یا نون بیار کباب ببر…
    یه وقتایی هم ک خیالبافی میکنیم دوتایی😁

    1. شهره یوسفی گفت:

      خوشحالم که براتون مفید بوده. افرین گل یا پوچ و این دست بازی های ایرانی هم خیلی برای بازی کردن داخل اتومبیل خوب هستند.

  2. عاطفه گفت:

    سلام دوست عزیز
    خدا قوت بابت مطالب مفیدتون.
    ما معمولا در ماشین و در طول مسافتهای زیاد مجبوریم بچه ها رو سرگرم کنیم.
    یکی از بازیها لب خوانی با موسیقی هست.
    بازی۲۰سوالی هم استقبال میشه.
    .البته بستگی به سن بچه ها داره. کوچکتر که بودن قصه خوانی داشتیم به صورتی که یک نفر شروع می کرد و نفرات بعدی داستان رو به نوبت ادامه میداد.
    که الان بزرگتر شدن خودشون قصه خوانی رو انجام میدن.
    شاد و تندرست باشید

    1. شهره یوسفی گفت:

      سپاسگزارم از همراهیتون و ممنونم که تجربیاتتون رو با ما هم به اشتراک گذاشتید.

  3. حمدی گفت:

    سلام بسیار مقاله ی مفیدی بود ایده های خیلی خوبی گرفتم . ممنونم از سایت خوبتون پر فروش باشید ❤

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *